سردار غیاثی: امنیت و اقتدار امروز ما از نعمت ولایت است حمله موشکی حزب‌الله لبنان به «مرگلیوت» (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) حزب الله یک هزار و ۵۰۰ موشک به اسرائیل شلیک کرده است زندان رفتن نتانیاهو فعلا منتفی شد اقدام نیروهای امنیتی یمنی علیه عملیات اطلاعاتی آمریکایی-صهیونیستی پروژه آمریکا برای مهار مقاومت یمن چیست؟ ماکرون خواستار دستیابی نتانیاهو به توافق آتش بس شد عملیات ویژه گردان‌های القسام در «کرم ابوسالم» + فیلم انفجار، کابل افغانستان را لرزاند (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) حملات حزب‌الله لبنان در واکنش به جنایت اخیر رژیم صهیونیستی ادامه دارد (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) موساد و شاباک به شکست نظامی در غزه اذعان کردند شهرک نشینان شمال فلسطین اشغالی تهدید به شورش کردند نامه حماس به گروه‌های فلسطینی پیرامون گفت‌وگوهای آتش‌بس حماس: به فرمول یک توافق مشخص دست یافته‌ایم رئیسی: امروز در غرب شاهد تقابل جریان شرافت در مقابل شرارت هستیم وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی خواستار حمله فوری به رفح شد آکسیوس: آمریکا ارسال مهمات به اسرائیل را متوقف کرد! صدور بیش از ۱۳۰۰ پروانه بهره‌برداری در خراسان رضوی یورش پلیس اسرائیل به دفاتر الجزیره پس از تعطیلی این شبکه + فیلم حملات جدید حزب الله به شتولا و آویویم (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۱۰ یمنی در حملات ارتش عربستان زخمی شدند (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

افشاگری خبرنگار آمریکایی از یک اتاق فکر | آمریکا به دنبال تجزیه سوریه بود

  • کد خبر: ۱۸۰۳۷۸
  • ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۰
افشاگری خبرنگار آمریکایی از یک اتاق فکر | آمریکا به دنبال تجزیه سوریه بود
یک خبرنگار آمریکایی فاش کرد در جلسه مخالفان دولت سوریه شرکت کرده و متوجه شده هدف نهایی آن‌ها تجزیه سوریه است.

به گزارش شهرآرانیوز، حکمت ابوخاطر، خبرنگار وبسایت آمریکایی «گری زون» می‌گوید ۳۰ ژوئیه با نام مستعار در کارگاهی شرکت کرده که توسط گروهی موسوم به «شورای آمریکایی-سوری» ترتیب داده شده بود. به گفته او، این گروه نماینده لابی است که خواستار تسلیم شدن سوریه به غرب است. این خبرنگار می‌گوید در این سمینار به اعضای شورا دستور داده شده از آخرین لایحه مربوط به تغییر حکومت فعلی در سوریه پشتیبانی کنند. وی همچنین گفت در طول سمینار شاهد تاثیر لابی ضد سوریه بوده و اینکه گروه مذکور قصد دارد با افزایش تحریم‌ها، جمعیت سوریه را به فقر بکشاند.

در ادامه مقاله نوشته شده است که این لابی اخیرا موفق شده یک معافیت تحریمی مهم سوریه را لغو کند. گفته می‌شود این معافیت اجازه می‌داد به خاطر زلزله فاجعه‌بار اخیر، کمک‌های بشردوستانه وارد خاک سوریه شود. اما این لابی با این ادعا که تحریم‌ها تنها بر دولت سوریه اثر می‌گذارند و نه مردم، موفق شد این معافیت را لغو کند.

تشکیل یک حکومت خودمختار در سوریه؛ هدف اصلی گروه مخالفان

ابوخاطر می‌نویسد که یک مسئول پیشین در وزارت خارجه آمریکا، ریاست کارگاه تشکیل شده توسط این گروه را بر عهده داشته و گفته است که هدف نهایی این گروه، تجزیه سوریه و ایجاد خلافت گروه [تروریستی]هیئة تحریر الشام و افزایش دایره تحریم‌ها [علیه ملت سوریه]است.

یکی از اعضای گروه توضیح داده است که اگر آن‌ها بتوانند سیاست گذاران کنونی آمریکا را برای اجبار به آتش بس در سوریه تحت فشار قرار دهند، یک قدم به هدف نهایی خود یعنی تلاش برای جدایی مناطق شمال غربی و شمال شرقی سوریه نزدیکتر می‌شوند.  

به گفته ابوخاطر «در عمل این به معنای آن است که یک سازمان تروریستی که تا سال ۲۰۱۶ خود را شاخه سوری القاعده می‌دانست، به یک دولت خودمختار تبدیل شود و حدود ۴ میلیون سوری را که در این مناطق زندگی می‌کنند برای همیشه تحت حکومت خود قرار می‌دهد. ۲۱ سال پس از اینکه بوش، رئیس جمهور اسبق آمریکا اصرار داشت که «هیچ ملتی نمی‌تواند با تروریست‌ها مذاکره کند»، لابی با نفوذ ضد سوری ظاهراً تصمیم گرفته که نه تنها می‌توانیم با تروریست‌ها مذاکره کنیم، بلکه باید به آن‌ها کمک کنیم تا خلافت خود را ایجاد کنند».

منبع: باشگاه خبرنگاران

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->